انتخاب بهترین کاشی و سرامیک کف آشپزخانه

مقدمه

وقتی صحبت از کف آشپزخانه می شود، گزینه ها بسیار زیاد است. اگر در حال بازسازی آشپزخانه خود هستید، احتمالاً در انتخاب بهترین کفپوش مردد شده اید. کف ها بیشترین تأثیر را بر ظاهر و احساس کلی فضای خانه شما خواهند داشت. طراحی و سبک آشپزخانه شما بسیار مهم است و اکثر مردم فقط یک بار برای درست کردن آن هزینه و وقت صرف می کنند. بنابراین انتخاب کفپوش، از جمله انواع سرامیک طرح دار ، سرامیک ساده، انواع کاشی سنتی و کاشی معرق، می تواند یک چالش باشد. شما باید کفپوشی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که مقاوم، با دوام، زیبا و ایمن باشد و همچنین طرح آن هیچوقت از مد نیفتد.

کنجکاو هستید بدانید بهترین کفپوش برای آشپزخانه شما کدام است؟ گروه کاشی پنجه پور در مقاله، لیستی از بهترین گزینه های کفپوش آشپزخانه تهیه کرده اند.

چگونه بهترین کاشی آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

هنگام انتخاب بهترین کاشی های کف برای آشپزخانه، مهم است که زیبایی شناسی را در مقابل عملی بودن سنجید. شما باید موقعیت آشپزخانه را در خانه خود و سایر عوامل مانند حیوانات خانگی و کودکان را در نظر بگیرید زیرا همه این عناصر بر نحوه استفاده از کف شما و پایه و اساس مورد نیاز فضای شما تأثیر می گذارد. برای انتخاب کاشی آشپزخانه موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دارای مقاومت بالا در برابر خراش و فرورفتگی
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • ایمن و مقاوم در برابر لغزش
  • همخوانی با دیوار و کابیت آشپزخانه
  • انتخاب شکل، برش و نصب کاشی و سرامیک
  • طرح و رنگ کاشی

انواع کاشی و سرامیک کف آشپزخانه کدامند؟

با پیشرفت تکنولوژی و تولید انواع سایز و برش از کاشی ها لازم نیست که نگران باشید. انواع مختلفی از شکل‌های کاشی وجود دارند تا برای انتخاب طرح و نوع کاشی و سرامیک خود محدود نباشید.

کاشی سنتی

از قدیم معماری کف مطبخ ها با کاشی های سنتی به ظاهر آشپزخانه نمایی اصیل و سنتی می دهد. کاشی‌ های سنتی ایرانی، در رنگ بندی و نقش های بسیار خاص و زیبایی از جمله گل، پرنده، اجسام هندسی و بسیاری دیگر، در دسترس هستند. آشپزخانه هایی که کف آن ها مزین به کاشی‌ های سنتی ایرانی هستند، تمام معماری خانه را از نظر زیبایی و جدابیت تحت تأثیر قرار می دهد. انواع و اقسام طرح‌ های زیبا، انعطاف پذیری، رنگ آمیزی مناسب، ایجاد هماهنگی و تناسب در نمای کلی آشپزخانه از ویژگی‌ های کاشی‌ های کفپوش سنتی است.

کاشی سرامیکی

کاشی های سرامیکی رایج ترین کاشی های کف آشپزخانه هستند. آن ها سخت، مقاوم در برابر آب هستند و به راحتی تمیز می شوند. سرامیک ها در طیف متنوعی از رنگ ها و سبک ها عرضه می شوند که می توانند با هر سلیقه ای مطابقت داشته باشند. نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که برای افزایش طول عمر آن ها باید باید مراقب افتادن اشیاء سنگین و تیزی روی آن ها باشید. علاوه بر آن، خطوط بین کاشی ها را مرتباً تمیز کنید چون ممکن است در طول زمان گرد و غبار و کثیفی را جمع کنند.

کفپوش چوبی (پارکت چوبی)

کاشی های آشپزخانه چوبی بسیار بادوام هستند و فضایی کلاسیک به محیط شما می بخشند. استفاده از پارکت چوبی در مناطق مرطوب و ساحلی چندان متداول نیست زیرا ممکن است کفپوش چوبی آشپزخانه به مرور زمان پیچ و تاب بخورد. علاوه بر این، کف‌پوش‌های چوبی برای فضای داخلی آشپزخانه به راحتی خراش و لکه می گیرند و نیاز به مراقبت و تمیز کردن مداوم دارند.

کفپوش لمینت (پارکت لمینت)

کفپوش لمینت در مقایسه با انواع کاشی ها و سرامیک های کفپوش مقرون به صرفه تر، آسان تر در نصب و یا تعویض می باشد. همچنین لایه بالایی پارکت لمینت می تواند در برابر سایش و ضربه بسیار مقاوم باشد. در نظر داشته باشید چوب لمینت ممکن است لغزنده باشد، در این صورت اگر کودکان یا افراد مسن در خانه زندگی می کنید از استفاده از این نوع کفپوش خودداری کنید.

کاشی معرق

استفاده از کاشی معرق برای کف آشپزخانه ها در میان انواع  کاشی های سنتی، از ویژگی ها و بافت های منحصر به فردی برخوردار است. قیمت کاشی های کف معرق با یکدیگر متفاوت هستند و به نوع طرح اجرا شده بستگی دارند. از جمله ویژگی های کاشی معرق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع در بالا رنگ ها
  • پیاده سازی انواع طرح ها
  • تنوع در اندازه و ابعاد کاشی
  • مقاومت و استحکام بالا
  • ماندگاری و دوام طولانی

 کفپوش مرمر

کفپوش مرمر یک آشپزخانه لوکس و مدرن به شما تحویل می دهد. انواع کفپوش های مرمر سال هاست از نظر لاکچری بودن و زیبایی، مورد استفاده قشر خاصی از مردم جهان قرار گرفته شده است. کفپوش‌های مرمر در طیف‌های متنوعی از رنگ ها و طرح ها موجود هستند، اما در نظر داشته باشید هنگام خیس شدن کف آشپزخانه های مرمری بسیار لیز می‌شوند.

کفپوش سنگ گرانیت

بسیاری از افراد از کفپوش گرانیت برای کف آشپزخانه خود استفاده می کنند. سنگ گرانیت علاوه بر دوام و ماندگاری بالا، شیک و مجلل است. طرح ها و نمای یکپارچه و شیشه ای کفپوش های تزئینی گرانیت، آشپزخانه ها را به فضای لوکس و ارگانیک تبدیل می کند. کفپوش های گرانیت در بافت ها و طیف متنوعی از رنگ ها در سنگبری ها عرضه می شوند. نکته ی قابل توجه در مورد کفپوش گرانیت این است که به دلیل وزن بالا، مراحل نصب آن تا حدودی مشکل است.

انتخاب بهترین کاشی و سرامیک کف آشپزخانه نیاز به سرمایه گذاری بزرگی دارد، بنابراین نقش کیفیت و دوام در انتخاب کاشی آشپزخانه شما، کلیدی است. آشپزخانه اغلب پر استفاده ترین و پر رفت و آمدترین جای خانه است، بنابراین در طراحی فضای خود دقت کنید. اطمینان حاصل کنید که کاشی کف خریداری می کنید، یعنی برای استفاده به عنوان “کاشی کف” در نظر گرفته شده است. اگر کاشی دیواری را برای کف انتخاب کنید، اغلب ضریب اصطکاک بسیار پایین داشته و در نتیجه کاشی برای راه رفتن بسیار لغزنده، نامناسب و بی کیفیت می باشد. در پایان، کفپوشی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی و کیفیت، حس خوبی به شما و فضای خانه منتقل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *