مراقبت و نگهداری از کاشی

نکاتی که باید درباره مراقبت و نگهداری از کاشی بدانید

مقدمه

انواع مدل های کاشی پس از نصب برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن ها، نیاز است تا به صورت اصولی از آن ها مراقبت و نگهداری کنید. کاشی معرق به عنوان یکی از لوکس ترین نمونه های کاشی که امروزه برای استفاده در ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری طرفدارن بسیار زیادی دارد، نیاز است تا برای جلوگیری از بین رفتن رنگ لعاب و همچنین حفظ کیفیت آن از مواد شوینده مناسبی برای تمیز کردن سطح کاشی استفاده کنید. با اطلاع از بهترین روش های مراقبت از کاشی دست ساز و انجام اصولی آن می توانید به طور چشمگیری عمر و دوام کاشی را افزایش دهید. ما در این محتوا قصد داریم درباره راهکارهای مهم برای مراقبت و نگهداری از کاشی توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نکاتی که برای مراقبت و نگهداری از کاشی باید را رعایت کنید

امروزه مدل های مختلف کاشی در بازار موجود می باشد که روش نگهداری و تمیز کردن هر یک از آن ها متفاوت می باشد. برخی از کاشی ها با توجه به نوع متریالی که دارند، به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. برای مثال کاشی سنتی اصفهان به عنوان یکی از زیباترین کاشی های ایرانی، به دلیل طراحی منحصر به فرد و همچنین شرایط ساخت، نسبت به سایر کاشی های دیگر، به مراقبت بیشتری نیاز دارند.

برای افزایش طول کاشی های خود به شما عزیزان توصیه می کنیم نکات زیر را رعایت کنید:

  • پس از نصب کاشی بهتر است از بتونه برای بندکشی کاشی استفاده کنید، این امر باعث می شود تا سطح کاشی در برابر نفود آب و رطوبت مقاومت بیشتری داشته باشد. در مورد کاشی های معرق می توان گفت پس از این که قطعات را از پشت بر روی قالب نصب شد، مخلوطی از سیمان، ماسه و گچ برای از بین بردن فاصله های احتمالی بر روی سطح کاشی استفاده می کنند. در مواردی که آب به سطح کاشی نفوذ کند، در گذر زمان شاهد ایجاد لکه و خطوطی در سطح کاشی خواهید بود.
  • اگر قسمتی از سطح کاشی های معرق و سنتی آسیب دیده باشند، می توان آن ها را تعمیر کرد. عدم تعمیر به موقع کاشی ممکن است باعث شود تا کاشی های کناری آن نیز آسیب دیده و نیاز به تعویض داشته باشند.
  • با توجه به مکانی که کاشی های معرق را در آن استفاده کرده اید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حداقل هفته ای یک بار با استفاده از دستمال خشک و در صورت لزوم با کمک مواد شوینده مناسب، آن ها را تمیز کنید.
  • به هیچ عنوان برای تمیز کردن کاشی های معرق از مواد سفید کننده و یا اسیدی استفاده نکنید، این مواد می توانند باعث وارد شدن آسیب های بسیار شدیدی به سطح کاشی شوند.
  • هنگام جابجایی اجسام ممکن است سطح کاشی آسیب دیده و دچار فرسایش شود، از این جهت بهتر است وسایل خود را بر روی سطح کاشی در هنگام جابجایی، نکشید.

اگر قصد استفاده از کاشی های دست ساز و معرق را برای نمای داخلی ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری خود دارید، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما بهترین مراکز تولید کننده کاشی دست ساز در تهران را انتخاب کرده و از خدمات آن استفاده کنید. هر چقدر کیفیت کاشی های معرق بیشتر باشد و رنگ های لعابی که در سطح آن ها استفاده می شود از بهترین برندهای موجو در بازار باشد، به طبع امکان این که با گذشت مدت زمان کوتاهی سطح آن ها آسیب دیده و نیاز به تعمیر داشته باشد، به شدت کاهش می یابد.

چگونه می توان لکه را از سطح کاشی پاک کرد

در صورت استفاده طولانی مدت از کاشی، ممکن است لکه هایی در سطح کاشی به مرور زمان ایجاد شود. با یک دستمال و استفاده از بهترین مواد شوینده می توانید به راحتی لکه های موجود در سطح کاشی های معرق را پاک کنید. با این وجود اگه لکه های بسیار سختی در سطح کاشی ها وجود دارد، می توانید مایع سفید کننده را بسیار رقیق کرده و بر روی سطح لکه استفاده کنید. توجه به این نکته الزامی می باشد که در زمان استفاده از مایع سفید کننده حتما توجه کنید که ترکیبات آن به سطح کاشی شما آسیبی وارد نکند، در صورتی که در این زمینه اطلاعاتی ندارید، می توانید با فردی متخصص مشورت کنید.

برای اطمینان از بی خطر بودن ماده شوینده برای کاشی، بهتر است آن را در قسمت کوچکی از سطح کاشی امتحان کرده و در صورت عدم مشکل در این زمینه، تمامی سطح کاشی را تمیز کنید. بهترین ماده شونیده برای تمیز کردن سطح کاشی، مخلوط آب و صابون می باشد.

مراقبت و نگهداری از کاشی به شکل اصولی را جدی بگیرید

مراقبت و نگهداری از کاشی، برای افزاشی طول عمر آن ها جدی بگیرید. فروشندگان متخصص و حرفه ای که در زمینه تولید کاشی معرق در اصفهان فعالیت می کنند،  توصیه های لازم برای نگهداری و مراقبت از سطح کاشی را برای مشتریان خود بیان می کنند. برای این که بتوانید زیبایی کاشی های معرق را در گذر زمان حفظ کنید، بهتر است در صورت مشاهده کوچک ترین لکه ای در سطح کاشی، در اسرع وقت آن را تمیز کنید. اگر قصد خرید کاشی معرق که یک نمونه کاشی خاص و لوکس می باشد را دارید، می توانید به مجموعه پنچه پور مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

در صورتی که اطلاعاتی درباره نحوه مراقبت و نگهداری از کاشی دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *