طراحی ساختمان های تجاری با کاشی معرق

طراحی خلاقانه ساختمان های تجاری با کمک کاشی معرق

مقدمه

اگر دقت کرده باشید از قدیم تا به امروز استفاده از کاشی های دست ساز بسیار رایج بوده در قدیم در فضاهای تاریخی و مذهبی از کاشی دست ساز هم در داخل و هم در نمای بناها استفاده می شد. امروزه هم کاشی های دست ساز جلو خاصی به فضاها می‌ بخشند و همچنین برای تمام سبک های طراحی در سراسر دنیا از قبیل (سبک مدرن، سبک مدیترانه ای، سبک مراکشی،سبک اسپنیش ،سبک عربی،سبک معاصر و..) قابل استفاده هستند.

امروزه یکی از کاشی های دست ساز پر طرفدار و لوکس در سبک مدرن، کاشی معرق است. این نوع کاشی ها برای فضا های بسیار لوکس  استفاده می‌ شوند و هرکدام با طرحی منحصر به فرد و خاص ساخته می‌ شوند. امروزه یکی از راه های تمایز ساختمان های لوکس استفاده از کاشی های دست ساز برای طراحی دکوراسیون ساختمان ها می باشد. کاشی هایی که با رنگ های خاص کنار هم ترکیب شوند، می توانند جذابیت بسیار زیادی به ساختمان های شما ببخشند.  از این رو شرکت ها و ساختمان های بزرگ تجاری برای ایجاد فضای لوکس و خصوصی از کاشی های دست ساز معرق استفاده می‌ کنند، زیرا فضا با طراحی خاص و شیک موجب جذب مشتری و باعث جلب توجه مشتریان خارجی می‌شود، زیرا فضای شما نشان دهنده موقعیت و سطح شما در اجتماع است، همچنین نشان دهنده ظاهر شغلی شما نیز است. در این محتوا قصد داریم درباره طراحی ساختمان های تجاری با کاشی معرق و دلایل استفاده از این نوع کاشی در ساختمان ها به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پروژه پیتزا پل اصفهان

دلایل استفاده از کاشی معرق در ساختمان های تجاری و اداری

استفاده از متریال باکیفیت و لوکس نه تنها باعث پیشرفت و افزایش سطح کیفیت شما می‌ شود، بلکه موجب جذب افراد و مشتریان به محل کاری شما نیز می‌ شود، زیرا فضای شما مکان ارائه محصول به مشتری است و این امر باعث قضاوت شما از جانب مشتری می‌ شود.

در دنیای امروزه همه در راستای پیشرفت و بهتر شدن گام بر می دارند و برای لوکس بودن در دنیا تلاش می کنند. پس در انتخاب این متریال ها که اجزاء ساختمان هستند و یک فضا را تشکیل می‌ دهند، باید دقت کامل را داشت و خلاقانه تصمیم گرفت، چرا که ایده ها باید نو و جدید باشند. متریال های کاشی دست ساز خاص و منحصربفرد هستند و با هم متفاوتند، زیرا توسط نیروهای انسانی تولید و ساخته می‌ شوند. پشت این کاشی های دست ساز به خصوص کاشی معرق تجربه و خلاقیت نیروهای ماهر و زحمت کش است.

هنر کاشی معرق، رویکردی نوین به زیبایی ساختمان‌ های تجاری

یکی از دلایل استفاده از کاشی در نمای ساختمان های مسکونی و تجاری این می باشد که کاشی دست ساز باعث زیبایی و ظاهر مدرن می‌ شود. تنوع رنگی بالای این نوع متریال کار شما را راحت کرده و با متریال های دیگر نیز همخوانی دارند. یکی از دلایل انتخاب این نوع متریال برای ساختمان های تجاری این است که علاوه بر جذاب بودن و خاص بودن می‌ توانند رنگ سازمانی خود را در نما داشته باشند و خود را از سایر نماها متمایز سازند. این نوع متریال با وجود قدمتی که دارد هنوز جدید و پرطرفدار است و برای تمام فضاها و سبک ها قابل استفاده می باشد.

استفاده از کاشی دست ساز نه تنها موجب زیبایی و جذابیت نما می‌ شود، بلکه این متریال به دلیل مقامت بالایی که دارد در برابر تغییرات آب و هوایی و پوسته پوسته شدن مقاوم است، زیرا این کاشی ها در دمای بالا کوره می‌ شوند و بسیار محکم هستند.

این نوع کاشی های دست ساز به دلیل لعابی که روی سطح خود دارند، مانع از یخ زدگی قسمت‌ های داخلی و بافت سرامیک می‌ شوند و همچنین د ربرابر رطوبت و جذب آب عایق می باشد.  کاشی های دست ساز در برابر باران های اسیدی و مواد شیمیایی مقاوم است و این سطح شیشه از تجمع گردو غبار جلوگیری می‌کند. این متریال ساختمانی علاوه بر استحکام و مقاومت بالایی که دارد، بسیار سبک است و وزن سنگینی ندارد. لعاب سطح شیشه به گونه ای است که ضدحریق است و در برابر شعله آتش و حرارت بالا مقاوم است و ثابت و پایدار می ماند.

تاثیر زیبایی‌ شناسی در خلق فضاهای خلاقانه تجاری با کمک کاشی معرق

علاوه بر کاشی های ساده و تک رنگ، کاشی های طرحدار هم بسیار پرطرفدار و پرفروش هستند، معماران ایده ها و طرح های خود را به صورت کاشی های طرح دار در فضا نشان می دهند. در فضاهای تجاری، علاوه بر رنگ سازمانی، المان و برند خود را بروی کاشی به نمایش می گذارند، گاهی برند خود را با طرحی نشان می‌ دهند که این خلاقیت بر روی کاشی های دست ساز کشیده می‌ شود.

گاهی به صورت کاشی های تک، که در کنار هم تکرار می‌ شوند و گاهی نیز یک طرح در متراژ زیادی از کاشی کشیده می‌ شود (همانند پازل) یعنی هر خشت یک قطعه پازل است. این زیبایی و خلاقیت در هیچ یک از متریال ها قابلیت اجرا ندارد و هیچ کدام این جذابیت را ندارند. تمامی این موارد باعث شده است امروزه طراحی ساختمان های تجاری با کاشی معرق طرفداران بسیار زیادی داشته باشد.

پیشرفت تکنولوژی و طراحی معاصر در استفاده از کاشی معرق

کاشی و سرامیک از قدیمی ترین ساخته های دست انسان هستند که در گذشته برای تزيين بناهای مذهبی و تاریخی و مهم استفاده می شد. این خشت های دست ساز با ذوق، سلیقه و مهارت استاد کاران و کاشی کاران ساخته و در کنار هم قرار گرفته و در نهایت نصب می شوند. کاشی های معرق که از قطعات کوچک ساخته می شدند، زحمت بیشتری نیاز داشتند و بیشتر وقت کاشی کاران صرف این نوع کاشی می شد.

امروزه از کاشی های معرق نه تنها در مکان های لوکس و تجملاتی استفاده می شود، زیرا نه تنها زمان زیادی نیاز دارد که ساخته شود بلکه نیرو و هزینه زیادی صرف تولید این کاشی می گردد. فضاهای خاص ساختمان ها برای ارزشمندی بنای خود و خاص بودن آن از کاشی های معرق استفاده می کنند، این  امر باعث می شود تا مردم قدردان این نوع متریال خاص باشند و در حفاظت آن کوشا باشند.

تاثیر طراحی خلاقانه با کاشی معرق در ساختمان ها

کاهی اوقات باتوجه به فضا باید از کاشی های معرق و یا کاشی سنتی استفاده کرد. این نوع کاشی ها در گذشته برای پوشاند دیوار و نشان دادن فضای تاریخی مذهبی استفاده می شد، اما‌ امروزه برای زیبایی فضا استفاده می شود. علاوه بر کاشی معرق از کاشی معقلی هم برای نما و فضای داخلی استفاده می شود.

در تولید این نوع کاشی بین مرحله رنگ و ساخت تا مرحله نصب، مراحل زیادی است که هر کدام سختی خود را دارند و زمان بر هستند، کاشی های معرق از یک طرح ساخته می‌ شوند و هر قطعه قسمتی از طرح هستند. این نوع متریال به گونه ای است که مشابه آن را نمی توان ساخت و این منحصربفرد بودن و خلاقیت تنها در این نوع متریال دست ساز است. اگر قصد دارید ظاهری لوکس به ساختمان های تجاری و اداری خود ببخشید، می توانید با مراجعه به مراکز تولید کننده کاشی معرق اصفهان، بهترین طرح و مدل کاشی معرق را برای ساختمان های خود انتخاب کنید.

 مدیریت و نگهداری ساختمان‌های تجاری با کاشی معرق

کاشی دست ساز رنگ و بوی اصالت ایرانی را می‌ دهد. همانطور که می دانید کاشی پنجه پور بیش از یک قرن تجربه در این زمینه دارد و از پیشکسوت ها در زمینه می باشیم. استادعلی پنجه پور پدر کاشی معرق که بناهای بسیاری در سراسر ایران از خود به یادگار گذاشته است، بناهای ارزشمندی که سالیان دراز برای آن ها زحمت کشیده شد و امروزه این راه ادامه یافته و کاشی دست ساز معرق بیش از قبل در میان مردم محبوبیت دارد.

امروز مردم برای حفظ اصالت ایرانی خود و همچنین به دلیل جذابیت این متریال نه تنها در ساختمان های مسکونی، بلکه در ساختمان های تجاری لوکس این متریال ارزشمند که هر قطعه آن از رنگ های مختلفی تشکیل شده است را استفاده می کنند. بهترین معماری ها توسط این نوع کاشی دست ساز به طراحی خود خلاقیت و ارزش می‌ دهند، اصالتی که بروی بدنه ساختمان های شهر به نمایش گذاشته شده است تا تمدن و اصالت ایران حفظ و پایدار باشد، تنها ساخت و نصب این متریال نیست که مهم می باشد، بلک حفظ و نگهداری از این هنر بسیار مهم و ارزشمند است، این متریال بسیار محکم و سبک است و نگهداری از آن کار سختی نیست، کاشی دست ساز در تمام شرایط جوی و در تمام فضاها مقاوم است و استحکام دارد. فقط در حفظ و مراقبت آن کمی باید کوشا بود.

اگر قصد طراحی ساختمان های تجاری با کاشی معرق و یا استفاده از کاشی های دست ساز را برای ساختمان های مسکونی خود دارید، می توانید با خیال آسوده از میزان کیفیت کاشی به مجموعه پنجه پور مراجعه کرده و بهترین طرح و مدل کاشی را انتخاب کنید. با کمک کاشی های معرق ساخته شده توسط مجموعه پنجه پور می توانید زیبایی ساختمان های خود را چندین برابر کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *